VNITŘNÍ ŘÁD ORDINACE
- Při vstupu do čekárny se nejdříve zapište pomocí čtecího zařízení (žlutá krabička na zdi). Přístroj
zaznamená čas Vašeho příchodu. V čekárně a při vstupu do ordinace mají pacienti s rýmou, kašlem,
horečkou, nasazený respirátor (nebo roušku). Pacienti zdraví jej mohou mít také, aby se zase chránili
před možnou nákazou v čekárně. - Vyčkejte na zavolání. Pořadí pacientů určuje lékař. Buďte solidární s nemocnými, kteří potřebují
přednostní ošetření. Můžeme požadovat, abyste prokázal/a svou totožnost platným dokladem s Vaší
fotografií (občanský průkaz, pas, povolení k pobytu). V případě, že požadovaný doklad nedoložíte,
může být Vaše návštěva u lékaře odmítnuta. Při jakékoliv změně pojišťovny, jména, adresy bydliště,
čísla telefonu, mailu, hlaste tyto změny bezodkladně. - Dodržujte ordinační hodiny. Aktuální verzi najdete na vývěsce v čekárně nebo na webových
stránkách www.mudrpotuckova.cz. V případě objednaného termínu, dodržujte datum a čas
objednání. Pokud zjistíte, že se nebudete moci dostavit včas na objednávku, zavolejte nebo napište
email. V případě, že dorazíte na objednaný termín se zpožděním, může být Vaše návštěva u lékaře
přeložena nebo máte možnost počkat, až se na Vás dostane řada, aby nedošlo k narušení časů
objednání ostatních pacientů. Doporučujeme proto ponechat si dostatečnou časovou rezervu. Z
provozních důvodů přijímáme posledního pacienta 30 minut před ukončením ordinační doby pro
akutní a neobjednané pacienty. - Respektujte, že pořadí pacientů určuje lékař. Část ordinační doby je určena pouze pro objednané
pacienty. Objednávejte se přednostně elektronicky pomocí online kalendáře na webových stránkách
www.mudrpotuckova.cz, v případě, že to není z Vaší strany možné, můžete se objednat i telefonicky
u sestřičky.
Maximálně se snažíme dodržovat časy objednání. Někdy však mohou nastat nepředvídatelné situace,
kdy se čas přijetí na vyšetření může změnit. Nejčastěji se tak děje kvůli náročností problému pacienta
před Vámi, který vyžaduje od lékaře více času, než bylo plánováno. Tuto situaci nejsme schopni
předem ovlivnit. Ponechejte si proto, prosíme, dostatečnou časovou rezervu v případě, že po
návštěvě u nás někam spěcháte. - V pondělí, úterý, čtvrtek a pátek je ordinace pro akutní a neobjednané pacienty od 8 – 10.30hod.
Akutně nemocní se budou hlásit v době mezi 8-9hodinou. Po deváté hodině již budou přicházet
pacienti v pracovní neschopnosti a čekací doba se tímto může prodlužovat.
Ve středu je ordinační doba pro akutní (neobjednané) pacienty vyhrazena od 12.00-13.00 hod. - Nevoďte děti do ordinace, pokud to není nezbytně nutné. Čekárna je plná nemocných lidí, a Vaše
dítě je tak vystaveno riziku nákazy. Nebereme přednostně pacienty s dětmi. - Uklízejte po sobě. Veškeré použité kelímky od kávy, lahve od pití i ostatní odpadky vyhazujte a
neponechávejte je v čekárně. - V čekárně ani v ordinaci netelefonujte. Berte v potaz, že dopoledne je čekárna plná nemocných lidí,
kterým není dobře, a Vaše hovory je mohou rušit. - Pravidlo nulové tolerance. Našim zájmem je chovat se k pacientům v průběhu veškeré péče
poskytované v našem zařízení slušně a s respektem a očekáváme od našich pacientů stejný způsob
jednání. V případě, že se pacient bude chovat neslušně, agresivně, nebo bude slovně napadat
personál našeho pracoviště, bude spolupráce s ním ukončena a bude mu doporučeno vyhledat jiného
registrujícího lékaře. - Hovoříme česky a anglicky. Z tohoto důvodu nemůžeme ošetřit pacienty, kteří nemluví česky,
slovensky ani anglicky, resp. pouze v případě, že přijdou v doprovodu tlumočníka, který je
kompetentní tlumočit mezi jazykem pacienta a češtinou - Předpokládaný souhlas s výkonem. Nepožadujeme písemný souhlas se žádným výkonem
prováděným v ordinaci, s výjimkou případů, které stanoví zákon (například souhlas s odběrem krve na
testování HIV). Z tohoto důvodu je důležité, abyste vyjádřili svůj nesouhlas ústně, pokud s výkonem
nesouhlasíte. V případě, že jste alergičtí na nějaké léky nebo berete léky na ředění krve, je nutné tuto
informaci sdělit dopředu – např. u očkování, u injekcí, obstřiků. - Ceník služeb, které nejsou hrazené z veřejného zdravotního pojištění je k dispozici na vývěsce v
čekárně a na webových stránkách ordinace. Je Vaší povinností uhradit cenu za výkon, který nehradí
pojišťovna. Pokud nevíte, zda a jak je daný výkon zpoplatněn, zeptejte se prosím. V ordinaci přijímám
pouze hotovostní platbu. Není u mě možné platit bankovní kartou. - Ve zdravotnickém zařízení je zakázáno kouřit a požívat alkohol či jiné návykové látky. Taktéž
prosíme, abyste nevodili psy (kromě asistenčních psů) ani jiná zvířata do ordinace a čekárny. - Je zakázáno pořizovat fotografie, video či audio záznamy v ordinaci.
- Nemůžeme brát všechny telefony. Sestra se však musí primárně věnovat potřebám pacientů
přítomných v ordinaci. Pokud se Vám nedaří dovolat, můžete využít email:
mudr.potuckova@seznam.cz - Pokud se registrujete k jinému praktickému lékaři, Váš nový lékař zažádá o Výpis z Vaší
zdravotnické dokumentace písemně, který pošleme v zákonném termínu do 30 dnů.
Vlastní zdravotnická dokumentace se ze zákona nepředává.
Porušení vnitřního řádu má důsledky. V případě opakovaného, nebo závažného porušení tohoto
vnitřního řádu můžeme Vaši péči oprávněně ukončit na základě ustanovení § 48 odst. 2 (d) zákona č.
372/2011 Sb. o zdravotních službách, ve znění pozdějších předpisů. V případě ukončení Vaší péče z
důvodu porušení vnitřního řádu Vám dáme písemné vyrozumění s uvedením důvodů pro tento krok, v souladu s §48 odst. 5 stejného předpisu

V Moravském Krumlově dne 15.05.2025